Enter your keyword

Blog

Poppies: taking part in the Project

IMG_20150821_191515[1]

IMG_20150724_215957[1]
  • Would you like to be part of Poppies, a project in the making?
  • Would you like to express your concerns and share your experiences as an English –or any other subject– teacher in the Spanish Education system?
  • Would you like to contribute to the “English corners” Section or any other related to Education in general and Education in Spain in particular?
The POPPIES blog is precisely for that. 

Being part of the POPPIES project

As we said in ourHome page, POPPIES is a project in the making which aims to put in contact

  • English teachers who are preparing for the competitive exam anywhere in Spain- with or without experience in the sector
  •  With teachers who have a permanent position in the Spanish Education System
  • and even with experienced English teachers who are outside the Education system :

Because we think that all the parts will benefit from the experience in different ways and POPPIES would like to contribute to it.IMG_20150821_221630[1]

Expressing your concerns and sharing experiences

At the end of the school year I met with some teachers who have prepared the competitive exam with me at different times.

  • Some of them got a permanent post and we were talking about their experiences teaching in the so called “bilingual” and “mainstream” schools. The problems faced in the classrooms, the satisfaction of doing certain things and seeing results, etc. I invited them to share their experiences in the classrooms with the POPPIES blog readers so that we can all gain from them.  I invite any other teacher who wishes to collaborate to contact me and see what we can include in the blog.
  • Others were interinos, and they told me about their experiences too. One of them had been working at the Ciudad Jaén High School and I invited her to tell us about her experiences there rather than me telling you second hand. I do remember having signed various petitions throughout the academic year to complain about the physical condition of the place and its facilities, the overcrowding, etc. I think if we can read about the real situation of schools, students, teachers, facilities, etc. we can try and work out ways of improving it. So, again, I invite you to contact me and tell me about your experiences as “interinos”.
  • But I would also like to extend this invitation to English teachers from Autonomous Regions other than Madrid to share their experiences and concerns, because if we really wish to improve the system and enrich ourselves as teachers we need to collaborate and exchange ideas and experiences.

 Sharing your knowledge about the culture, education in general, EFL, etc.

IMG_20150816_171624

Finally, I would like to invite any English teacher –or teaching any other subject– to share what they know about interesting “English corners” which, of course, can also be Scottish, Welsh, Irish, American, Canadian, Australian, … you name it. Or about EFL, education in their country or in general, applications they find of interest to use in the classes or to prepare materials, presentations, etc.

Contributions can be done either in English or in Spanish
  • ¿Quieres ser parte de Poppies, un proyecto en desarrollo?
  • ¿Te gustaría poder expresar tus inquietudes y compartir tus experiencias como profesor de inglés o de cualquier otra asignatura dentro del sistema de educación español?
  • ¿Quieres contribuir en la sección “Rincones ingleses” o en cualquier otra relacionada con la educación en general o la educación en España en particular?
El blog de POPPIES es justo para eso.

Cómo ser parte del proyecto POPPIES

Tal y como dijimos en nuestra Página de Inicio, POPPIES es un proyecto en desarrollo que persigue poner en contacto a:

  •  Profesores de inglés que preparan la oposición en cualquier parte de España, con o sin experiencia en el sector.
  • Con profesores con plaza en el sistema de educación español
  • E incluso con profesores de inglés con experiencia que no forman parte del sistema educativo:

Porque pensamos que todas las partes se van a beneficiar de forma diversa de esta experiencia y POPPIES quiere contribuir a que así sea.

IMG_20150805_223417[1]

Y poder expresar tus inquietudes y compartir experiencias

A finales del curso académico estuve con algunas de las profesoras que han preparado en distintos años la oposición conmigo.

  • Algunas tienen plaza  y estuvimos hablando de sus experiencias dando  clase tanto en institutos de los llamados “bilingüe” como de los normales. De los problemas a los que se enfrentan en las aulas, la satisfacción que se obtiene al hacer ciertas cosas y ver los resultados, etc. Las invité a compartir sus experiencias en el aula con los lectores del blog de POPPIES para que todos nos beneficiemos. Invito desde aquí a cualquier otro profesor que quiera colaborar a que se ponga en contacto conmigo para ver lo que podemos incluir en el blog.
  • Otras eran interinos y también me contaron sus experiencias. Una de  ellas estuvo dando clase en el Instituto Ciudad Jaén y la he invitado a que nos cuente su experiencia en el instituto en lugar de ser yo la que la cuente de segunda mano. Recuerdo perfectamente haber firmado distintas peticiones durante el curso académico para protestar por las condiciones físicas del instituto y sus instalaciones, la masificación, etc. Creo que si podemos leer sobre la situación real de los centros educativos, los alumnos, los profesores, las instalaciones, etc. podremos buscar formas de mejorarlo. Por eso, os invito una vez más a que nos contéis vuestras experiencias como interinos.
  • Y también quiero extender la invitación a los profesores de inglés de otras comunidades autónomas aparte de la de Madrid para que compartan sus experiencias e inquietudes con nosotros, porque si realmente queremos mejorar el sistema y enriquecernos como profesores necesitamos colaborar e intercambiar ideas y experiencias.

Comparte lo que sabes sobre la cultura, la educación en general, EFL, etc.

IMG_20150820_161532[1]Por último, me gustaría invitar también a cualquier profesor de inglés – o de cualquier otra asignatura- a compartir lo que saben sobre “rincones ingleses” interesantes que, por supuesto, pueden ser escoceses, galeses, irlandeses, americanos, canadienses, australianos…lo que se os ocurra. O sobre la enseñanza del inglés, la educación en su  país o en general, aplicaciones que puedan ser de interés para las aulas o para preparar materiales o presentaciones, etc.

Las contribuciones pueden ser tanto en inglés como en español

 

Desde sus orígenes, el objetivo de PoppieS es ayudarte en la preparación de la oposición a profesores de inglés y contribuir a que la escuela pública ofrezca la enseñanza de calidad –de y en lengua inglesa– que tus alumnos necesitan en el s. XXI

Related Posts

No Comments

Leave a Comment

Your email address will not be published.